Anna-Bertha Heeris Christensen (stedfortræder)

Udpeget af Forbundet for Influenter og Bloggere i DJ

Anna-Bertha har forsket i influencer marketing siden 2018 og arbejder i dag som adjunkt ved Institut for Afsætningsøkonomi på Copenhagen Business School. Hendes forskning har givet hende indgående indsigt i de processer, mekanismer og praksisser, der kendetegner influencer marketing. 

Særligt har Anna-Bertha fokuseret på arbejdsformens konsekvenser for både virksomheder og influenter. Hendes studier, publiceret i anerkendte internationale akademiske tidsskrifter, har bl.a. undersøgt identitetstransformationen fra almindelig forbruger til influent samt det følelsesarbejde, influenter udfører i deres arbejde. 

I forlæggelse heraf har hun de seneste år bl.a. undersøgt, hvordan unge voksne internaliserer kommercielle logikker gennem sociale medier. 

Derudover afholder hun foredrag, laver konsulerende arbejde vedr. influencer marketing og fungerer som en offentlig stemme med fokus på branchens konsekvenser, transparens og regulering. 

Anna-Bertha Heeris Christensen